You are here: Home News OSAL develop "The light kit"

OSAL develop "The light kit"

OSAL has developed an educational optics kit for secondary teachers, "The light kit".

The kit is based in the demonstrations that complement the seminar and it contains:

• Two polarizers
  • A pair of diffracting glasses
  • A pair of polarized glasses
  • A pair of 3D coloured glasses
  • OSAL flyer

So far, it will be given as a gift in those schools hosting a seminar by the OSAL. The kit has been thought to provide a tool for teachers, so that they can use it with their students once the activity with us has finished. It will help to spread optics in the local community beyond the OSAL activities.

La OSAL ha desarrollado un kit educativo de óptica para profesores de secundaria, "El kit de la luz".

El kit se basa en las demostraciones que complementan los seminarios y contiene:

• Dos polarizadores
  • Unas gafas difractivas
  • Unas gafas polarizadas
  • Unas gafas 3D
  • Folleto informativo de la OSAL

De momento, se distribuirá como un regalo a aquellos colegios/institutos donde se desarrolle un seminario de la OSAL. La finalidad del kit es proporcionar una herramienta a los profesores para que lo puedan utilizar con sus alumnos una vez haya finalizado la actividad con nosotros. De  esta forma, se pretende ayudar a la divulgación de la óptica más allá de las actividades promovidas por la OSAL.activities.